• +905462610111
  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • 08:00 - 22:00
×
Forum Sayfamız Açılmıştır (31 Mar 2019)

Değerli üye ve ziyaretçilerimizin de etkin bir şekilde kullanabileceği ve değerlendirebileceği bilgilerin paylaşılması için araçlarımız ile ilgili paylaşımları burada yapabiliriz. Emekleriniz kaybolmadan uzun yıllarca bilgi desteğine ihtiyacı olan herkes tarafından kullanılabilecektir.

Topic-icon Fren Merkezi Yenilenmesi

Merhaba,
Uzun süredir Fren merkezinden şüpheleniyordum ve en son geçtiğimiz günlerde havanın iyi olduğu bir günü ayarladım ve söküm işlemlerine başladım.
Bu işlem için eskileri de yenilemek adına aşağıdaki 3 ürünü kullandım

Fren merkezi tamir kiti
Fren merkezi geri dönüş hortumu
Ön ve Arka Süspansiyon geri dönüş hortumu



Öncelikle Araç en alt konuma alındı, ön merkez siferde bulunan hava alma vidası az gevşek bırakılarak sistemede kalan basıncın da düşmesi sağlandı.


LHM Depo geri dönüş bağlantıları sökülüp uçları kapakla kapatıldıktan sonra yerinden çıkartıyoruz ve fren merkezine bağlı basınç boruları sırasıyla 5 köşeli anahtarla dikkatlice açılıyor. Bazı uçlardan yağ gelebilir o yüzden etrafını bezle desteklemelisiniz.(Fren merkezinde hala mir miktar basınç olabileceğini unutmayınız.)


Fren Merkezinin parçalarını açmak için , Sağlam bir el işkencesi, Ufak bir takoz, Sekman pensesi, iğne veya ucu sivri cımbız, Balata spreyi.

İşleme başlarken parçanın ön kısımdan başlayınız. Bu kısımda bulunan yuvarlak iç cemberi, ve baskı parçasını çıkardıktan sonra sekman pensesi ile sekmanı çıkarıp ortadaki parçayı da elinizle çekip çıkartabilirsiniz. (İçinde bulunan ufak bir yay vardır onu kaybetmeyin. ki sistemde bu yaydan karşılıklı 2 adet var.


Gelelim şimdi Arka kısımdaki parçaları sökmeye;
İşleme başlarken sökülen kısım alta gelecek ve altı mutlaka bir takoz parçası ile desteklenmelidir.


El işkencesi ile üst kısımdan sıkıştırırken mutlaka arada pay olsun. Çünkü sekman çıkartıldığında içinde büyük bir yay bulunan parçanın çıkması için mesafeye ihtiyaç vardır. Bunlara dikkat etmezseniz, yayı tutan kapak yerinden fırlayıp bir yerinizi yaralayabilir.


Şimdi sırasıyla sökülen parçaları resimlerle takip edebilirsiniz.
1- 2- 3-
4- 5- 6-
7- 8- 9-
10- 11- 12-
13- 14- 15-
16- 17- 18-

Fren Merkezinin pedalla birleşen noktasına dikkat ettiyseniz eğer conta koydum. Orjinalinde o alanda aslında 2mm kalınlığında mantar conta vardır bende onun yerine elimde olan malzemeyi kullandım. İki metal arasında olacağından boş bırakılmamasını tavsiye ediyorum.

Hortumlar yenilendi fren merkezi yerine monte edildi ve hortumlar da yerlerine sabitlendi.


Tüm bağlantılar kontrol edildikten sonra ( Regülatör üzerinde bulunan daha önce gevşettiğiniz vidayı sıkmayı unutmayın.)

Araç çalıştırıldıktan sonra en üst konuma alıp yağınızın alt çizgi konumunda eşit olacak şekilde olmasına dikkat edin.


Kazasız, sorunsuz ve iyi günlerde sürüşler dilerim.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.996 seconds